صنعت بازاریابی و استارتاپها

فناوری بازاریابی: بهنرمافزارها و ابزارهای تکنولوژیک مورد استفاده در صنعت بازاریابی اشاره دارد. بازاریابی و تولید محتوا، کشف اجتماعی و پلتفرم های بازاریابی روشهای مختلف این صنعت است.
1- بازاریابی محتوا: شامل فعالیتهایی مانند ایجاد بنرهای تبلیغاتی در سایتها و اپلیکیشنها و تولید نرمافزارهای یکپارچه برای پایش و مدیریت اقدامات مرتبط برای توزیع و دیدهشدن محتوا و جذب مخاطب است.
2- تولید محتوا: تولید محتوا، ایجاد محتوای مناسب با نرمافزارها و پلتفرمهای گرافیکی برای خلق یا ارائه محتوای جذاب است.
3- بازاریابی شبکههای اجتماعی: برقراری ارتباط با مخاطب برای ساخت برند، افزایش فروش، بالابردن بازدید از وبسایت و …، از طریق شبکههای اجتماعی است.
4- بازاریابی ایمیلی: اساس این بازاریابی، ارسال ایمیل و حفظ ارتباط با مخاطب از طریق ایمیل است.
5- بازاریابی موبایلی: موبایل مارکتینگ، مجموعهای از روشها و استراتژیهای بازاریابی با محوریت تلفنهای همراه است. SMS و MMS، ایمیل، پیام و تبلیغات درونبرنامهای، استفاده و تحلیل دادههای دریافتی از تلفن همراه مخاطب، بخشی از این نوع خدمات است.
6- سیستمهای CRM و پلتفرمهای بازاریابی: هدف اصلی مدیریت ارتباط با مشتری، حفظ و بهبود سطح رضایت مشتری است.
7- شبکههای تبلیغاتی و تبادل آگهی: تبادل آگهی نوعی بازار دیجیتال است که ارائهدهندگان فضای تبلیغاتی بهصورت مستقیم با آگهیدهندگان به خرید و فروش میپردازند.
8- نرمافزار اتوماسیون بازاریابی: این نرمافزار، فرآیند و فعالیتهای تکراری بازاریابی را تا حد ممکن مدیریت و خودکار میکند.
9- پلتفرمهای سفارشیسازی خودکار: وظیفه این بسترها، جمعآوری، ذخیره، تحلیل و پردازش اطلاعات مختلف بدستآمده از مخاطبان برای شناسایی سلیقه و نیازهای آنها است.
10- اینفلوئنسرمارکتینگ: این نوع تبلیغ که نخستین بار توسط سلبریتیها بکار گرفته شد، رفتهرفته با گسترش شبکههای اجتماعی، مورد توجه اینفلوئنسرها نیز قرار گرفت. در اینفلوئنسر مارکتینگ، اعتماد نقش اساسی دارد.
11- سئو: با رعایت برخی اصول و ترفندها در ساخت وبسایت و محتوای آن، میتوان شانس دیدهشدن در صفحات و نتایج اولیه موتورهای جستجو را افزایش داد. این اقدامات را بهینهسازی موتورهای جستجو یا سئو مینامند.
12- بازاریابی موتور جستجو: کمک به بازاریابی و دیدهشدن کسبوکار در موتورهای جستجو با صرف هزینه و سفارش آگهی، یکی دیگر از ترفندهای بازاریابی در صنعت دیجیتال است.
13- کشف اجتماعی: استارتاپهای این حوزه به نوعی شبکههای اجتماعی مخصوص خرید و فروش کالا، تبادل کالا و مباحث مرتبط با آن را ایجاد کردهاند.
14- فهم اجتماعی: جمعآوری اطلاعات موجود در بستر شبکههای اجتماعی، سایتهای خبری و سایر محافل آنلاین در باره اخبار، واکنشها و نظرات پیرامون یک برند یا کسبوکار، زمینه اصلی فعالیت استارتاپهای این حوزه است.
15- تحلیل بازاریابی: اثربخشی و نتایج فعالیتهای بازاریابی بر معیارهای کسبوکار، بازگشت سرمایه، تخصیص بازاریابی، اثربخشی کل و … باید به طور مستمر ارزیابی شود.